Göteborgsvarvet 2016

Göteborgsvarvet 2016

Nu är det bara en vecka kvar till Göteborgsvarvet 2016, förhoppningarna om en bra tid är goda. Jag hade redan tidigt i år bestämt mig för att springa seedningsloppet i Helsingborg för att springa till mig en bättre startgrupp. När jag startade varvet 2015 hamnade jag bakom en stor sponsorgrupp vilket resulterade i att det var svårt att ta sig fram smidigt och enkelt med en jämn pace i loppet. Att seeda sig från gr 7 och framåt var det som gällde i mars......samtidigt låg var jag anmäld till Stockholm marathon 2 veckor senare..... så det stora fokus låg på maran. Men träningen har flytit på bra under våren och jag har verkligen blivit snabbare både på kortare och längre distanser.....seedningsloppets resultat blev 40.23 med pace 4.02 vilket bler ett nytt PB. Så naturligtvis skruvades förväntningarna upp till varvet att kunna göra en tid runt 1,30-1,35...... Med 1v kvar till start så går jag in i en betydligt lugnare löp vecka ...... jag kommer ändå att göra mina pass .... men betudligt mindre km. Blir 2 fart pass och 1 eller 2 distanspass korta och långsamma..... allt för att spara krafter till nästa lördag. Målet med årets Göteborgs varv är att kvittera ut en bra tid.... allt för att bygga på självförtroendet inför Stockholm Marathon......där förväntningarna är högt stälda..... det pratas om att persa med 35 min...... vi får se ....först Göteborgsvarvet den 21 maj.