Sylvesterloppet

Sylvesterloppet.

Årets sista lopp i Helsingborg.

Så var det äntligen tid för årets sista lopp i helsingborg, Sylvesterloppert som gjorde entre igen....

Förutsättningarna inför start var ett kallt och blåsigt helsingborg men framförallt ett stort intresse för att få rasta benen såhär på årets sista dag...... kön till efteranmälam slingrade sig långt utanför dörrarna på IH, så pass att starten fick flyttas fram 15 minuter. Så tid till uppvarmning fanns det gott om, och det behövdes för att hålla värmen i det kyliga och blåsiga vädret som var..... Nedräkning och starten går........ min klocka fixa inte det kalla vädret utan stängdes av precis i starten...... men fick igång den 200 meter in i banan.... något stressad över det så jagar jag ikapp tänkta löpare jag ville ta rygg på..... helsingborgskillen med barnvagnen...... öppningen blev bra och första 3-4 km gick i 4,08 tempo inför andra varvet möttes man av kraftig motvind....och tempot hade sjunkt något ...efter varvningen så märkte jag redan av att det inte var min dag idag....benen stumma och tempot sjönk, jag orkade inte ens att hänga på dom som sprang om mig..... utan jag fick göra mitt lopp själv..... nu förflyttades dagens mål till att hålla nere tiden så mycket som möjligt..... sista 2 km gick inte fort ......och jag sprang in på en slut tid på 42,28.... 21,0+21,28 på dom båda varvet. Men ska ändå vara nöjd.... bästa med dagen var att möta alla likasinnade löpare, alltid kul att träffa människor som inspirerar en till bra träning....... något kylslagen tog man sig hem för att fortsätta nyårsfirandet....... Gott Nytt År 2016